• SPEX in the City Opticiens nieuwe shirtsponsor Alphense Boys

  • SPEX in the City Opticiens is onze nieuwe shirtsponsor van het eerste elftal. Gijs van Leeuwen, eigenaar van ‘Alphens meest geliefde opticien’ tekende deze week daarvoor samen met Karina Kleijn – Cisterna (bestuurslid sponsoring) een driejarige overeenkomst.  SPEX krijgt ook een dubbel reclamebord op een prominente plaats langs het hoofdveld van de Boys.

    “Ik kwam tijdens een bijenkomst van de VOA met Karina in contact en zij vertelde vol vuur over de Boys én dat dit seizoen voor het eerst in de competitie tegen ARC wordt gespeeld. Karina zei dat er geen shirtsponsor is en daarna kwam van het één het ander”, zegt Gijs van Leeuwen. 

  • Als ondernemer en voetbalgek vindt hij het geweldig om shirtsponsor van een van de Alphense voetbalclubs te zijn. “Mijn gevoel bij Alphense Boys? Ach ja………als jongetje uit een vrijzinnig gezin en met allemaal familie die in Alphen 1 speelde, was ‘t t natuurlijk logisch dat ik op 6-jarige leeftijd de F3 van Alphen in rolde. Ik ben dus opgegroeid bij AVV Alphen. Ik had katholieke overbuurjongetjes, zoals Philip van de Pijl  bij de Boys en gereformeerde buurjongen bij ARC. Zo ging dat vijftig jaar geleden... Wel ging ik dan stiekem op zondag bij de Boys kijken, met oude helden zoals ‘Frankie’ Bakker. Want als voetbalkenner zag ik natuurlijk wel het niveauverschil.”

    “Maar VV Zwammerdam is echt mijn club. Daar was ik bijna tien  jaar jeugdtrainer en in het huidige eerste team spelen veel oude pupillen van mij. De visie van Alphense Boys om ook met zoveel mogelijk spelers uit de eigen jeugd en regio in het eerste te spelen, spreekt me dan ook enorm aan. Ik ben er heel trots op om op het shirt van zo’n grote vereniging te staan.”

  • “De tijden zijn anders nu. Onze klanten, of fans zoals we ze noemen, komen overal vandaan, dus ook heel veel Alphense Boys-leden”, vertelt Gijs. Vanaf nu kunnen ze bij SPEX in the City sparen voor de club. Zij krijgen 5% korting op een nieuwe bril én gaat er 5% naar Alphense Boys. Het sponsorbedrag kan zo dus nog aardig oplopen de komende jaren.